همشهری آنلاین: علی‌اکبر ناطق نوری، معاون بازرسی دفتر مقام معظم رهبری، گفت: عضو هیچ تشکیلات انتخاباتی نیستم و معتقدم باید جوان‌ترها با نشاط بیشتری به صحنه بیایند و کارها را در دست گیرند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ناطق نوری در حاشیه نشست خبری ستاد بزرگداشت یکصدمین سال تولد مرحوم فلسفی در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه به طور رسمی عضو هیچ کدام از کمیته های انتخاباتی نیست، چشم انداز ائتلاف بین جوانان اصولگرا را امیدوار کننده توصیف کرد.

وی انتخاب کمیته 6 نفره ائتلاف اصولگرایان و همکاری 5 نفر از دیگر چهره‌های اصولگرایان را برای تهیه فهرست واحد، سامان دادن به فهرست اصولگرایان در استان‌ها و حکمیت و حل موارد اختلاف بین اعضای ائتلاف را حرکتی وحدت‌گرا و رو به پیشرفت دانست.

ناطق نوری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی از چهره‌های اصولگرا از ارائه فهرست مستقل خبر می‌دهند گفت:به نظر من همه گروه هایی که به نوعی اصولگرا هستند اگر سعی کنند از مواضع خود کوتاه بیایند و به یک وحدت برسند موفق خواهند بود و ایجاد وحدت نیازمند گذشت، شرح صدر و دید بازتر است.

وی در خصوص اجرای اصل 44 قانون اساسی و تاکید مقام معظم رهبری بر سرمایه گذاری بخش خصوصی گفت: این چشم‌اندازی بود که در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد و مقام معظم رهبری هم آنرا تایید و تصویب کردند و اگر ما بخواهیم در دنیا و به ویژه منطقه کشوری بزرگ و پیشرفته باشیم باید دیدمان وسیع تر باشد و به بخش خصوصی نیز بها دهیم.

ناطق‌نوری با اشاره به اینکه دولت باید در این مقوله برنامه‌ریز، هدایت‌گر و حمایت‌کننده باشد، افزود: دولت نمی تواند صنعتگر، کشاورز و تاجر خوبی باشد و باید کارها را به دست مردم بسپارد و خود در چارچوب قوانین بر نحوه اجرای آن نظارت کند.

وی گفت: ابلاغ اصل 44 قانون اساسی توسعه مشارکت عمومی‌است به این معنا که همه مردم در اداره کشور شریک باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری در خصوص جایگاه تقریب مذاهب گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در انتخاب امسال به نام سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی برگرفته از برنامه‌ریزی و دقت نظر ایشان است و با توجه به شیطنت‌های مخالفان و دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان‌، کاری خردمندانه بود.

وی گفت: برقراری این اتحاد و انسجام اسلامی تکلیف همه است و در اولویت نخست مسئولیت روحانیت برای ترویج مثبت‌ها و حذر داشتن جامعه از تعصبات بیشتر از دیگران است.

ناطق نوری در خصوص بهره‌مندی کشورمان از انرژی صلح آمیز هسته‌ای افزود: بازدید اخیر نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات هسته‌ای کشورمان و نقش روشنگرانه مسئولان مذاکره‌کننده، حقانیت، حسن نیت و مظلومیت ایران را برای آژانس و شخص البرادعی به اثبات رساند و این طبیعی‌است که آمریکایی‌ها به خاطر منافع خود در منطقه خاورمیانه دنبال بهانه‌جویی می‌گردند.

معاون بازرسی دفتر مقام معظم رهبری افزود: پیروی کورکورانه برخی کشورهای اروپایی مانند انگلیس از آمریکا قابل پیش‌بینی بود اما دنباله‌روی کشوری چون فرانسه که ادعای حکومتی دمکراتیک و مستقل دارد، تعجب برانگیز است.

ناطق نوری خاطر نشان کرد: روند پرونده هسته‌ای ایران سمت وسویی امیدوارکننده دارد و حمایت قاطع جنبش عدم تعهد از دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته‌ای موفقیتی‌است که می‌تواند از برخی تنش‌ها در منطقه بکاهد.

کد خبر 31665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز